Strategia de Marketing a produselor BIO, ECO, organice sau naturale

Cu totii intram in pietele si supermarketurile din Romania si cand dorim sa alegem un produs(alimente, imbracaminte, produse de degresare si spalare, cosmetice sau jucarii pentru copii), suntem impresionati de modul in care ni se prezinta acestea, ca fiind sanatoase.

Pentru cei initiati, aceste produse par evidente si simple, insa pentru marea masa de consumatori, confuzia persista.

Marketingul ecologic, este foarte important, deoarece el poate identifica in mod eficient continutul si procesele ciclului fundamentatpe ecologie si informatie, mai ales la nivelul tehnologiilorsi aplicatiilor.

Asadar, aceasta disciplina are misiunea de a stopa deteriorarea mediului, de a imbunatatii viata si de a ocroti natura si calitatea vietii pe Pamant.

Cu siguranta, inainte de toate, este considerabil sa cunoastem ca deosebirea intre ”bio”, ”ecologic ” si ”organic” este doar de denumire – toate aceste instrumente de marketing, indica aceleasi produse care sunt obtinute fara utilizarea substantelor chimice de sinteza, nu au avut loc interventii de natura genetica sau de schimbare a cresterii, iar provenienta acestora este certificata de catre organisme autorizate.

Oficial aplicarea logoului UE pe produsele alimentare preambalate, a devenit obligatorie din data de 1 iulie anul 2010. Folosirea logoului comunitar UE, trebuie sa fie insotit de indicarea locului de producere al materiilor prime agricole.

In Romania, pe sigla de certificare a produselor ecologice scrie”Agricultura Ecologica”, cu prescurtarea ”ae”, in Statele Unite ale Americii si Canada, denumirea ”organic”, iar in spatiul european este preferata atat termenul de ”bio”(de la biologic), cat si ”eco”(de la ecologic).

In concluzie, Consumatorii care cumpara produse care poarta sigla nationala si logoul comunitar, pot avea certa incredere ca cel putin 95% din ingredientele produselor au fost obtinute in conformitate cu metoda de productie ecologica si produsele respecta regulile de productie ecologica. Dincolo de aceste aspecte, produsele poarta numele producatorului, procesatorului sau vanzatorului si numele sau codul organismului de inspectie si certificare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*