Mersul pe jos – actiunea cu impact major asupra sanatatii fizice si mentale

Intr-adevar putem spune ca mersul pe jos nu poate niciodata sa devina o moda, dar este imposibil de negat beneficiile lui. Foarte relaxant este mersul pe jos cu picioarele goale pe pamant, iarba sau nisip, atunci chiar am gasit cea mai simpla cale de a ne vindeca si mentine sanatosi.

Iti limpezeste mintea. Ai avut o zi grea la serviciu? Te-ai certat cu partenerul de viata? Problemele de familie iti dau batăi de cap? Cand te simti presat de ganduri negre, iesi pe usa si ia-o la pas. Mersul te va ajuta sa te calmezi si sa gandesti intr-un mod eficient șs constructiv. Cand ai de luat o decizie grea sau de rezolvat o dilema, nu trage concluziile stand pe scaun, ci mergand. Putina miscare in aer liber e tot ce-ți trebuie pentru a te elibera de presiunea problemelor de zi cu zi.

Intareste inima. Mergand des pe jos, iti ajuti inima sa devina puternica, pentru ca toti muschii din corp profita de pe urma unei circulatii a sangelui imbunatatite, iar inima este si ea un muschi. Efortul depus nu este unul exagerat, deci nici cardiacii nu trebuie sa se fereasca de aceasta activitate si sa pice astfel in capcana sedentarismului.

Imbunatateste respiratia. Activitatea pulmonara are si ea de castigat de pe urma mersului pe jos pentru ca, in timpul acestui tip de efort fizic, respiri adanc si corect, aportul de oxigen in organism crescand. Respiratia profunda duce la o oxigenare buna a tuturor celulelor din corp si la cresterea imunitatii.

Scade colesterolul. Dupa cum se stie, colesterolul este de două feluri: Bun (HDL) si rau (LDL). Cel rau ingroasa vasele de sange, provocand astfel probleme cardiace, dar si de alta natura, afectand in general sanatatea organismului. Mersul e o activitate aerobica de intensitate moderata ce poate creste nivelul colesterolului bun si sa-l micsoreze pe al colesterolului rau. Zilnic, se recomanda cel putin 30 de minute de mers in pas alert.

Te ajuta sa slabesti. O repriza de mers la intensitate moderata (nu in pas de plimbare) arde grasimile si tonifica musculatura, stimuland metabolismul. In 60 de minute de mers alert, faci cam 10.000 de pasi si arzi intre 300 si 500 kcal. O ciocolata are cam 450 kcal, deci iata cum poti evita în mod eficient depunerea rasfatului dulce pe solduri!

Micsoreaza durerea si dizabilitatea. Pe langa faptul ca este terapeutic, mersul pe jos face trupul mai puternic si mai rezistent. Cand oamenii care sufera de artrita la genunchi au mers pe jos de doar trei ore pe saptamana, durerea s-a mai redus cu 50%. Plimbarile de patru ore pe saptamana au micsorat riscul de fractura de sold la femeile dupa menopauza cu peste 40%.

Amelioreaza sanatatea mentala. Desi activitatea fizica si sanatatea mentala nu sunt intotdeauna in concordanta una cu alta, mersul pe jos pare sa mai aiba un impact semnificativ asupra nivelului nostru de fericire. Intr-un studiu, aproape o treime din numarul pacientilor deprimati au raportat ca s-au simtit mai bine dupa doar o mica doza de mers pe jos.

Diminuează bolile. Unele cercetari au stabilit ca mersul poate micsora riscul bolilor de inima cu pana la 50%. Pacientii mai in varsta care si-au facut un obicei din mersul pe jos au fost capabili sa reduca progresia dementei si Alzheimer-ului tot cu jumatate. Intr-un studiu al pacientilor cu risc mare de diabet, mersul a fost combinat cu alte interventii in stilul de viata si aproape 60% dintre ei au redus progresia la starea prediabetica.

Micsoreaza rata mortalitatii. Un studiu asupra unor oameni, efectuat timp de 12 ani, a aratat că cei care mergeau pe jos aveau o rata a mortalitatii mai mica cu 23% decat cei care alegeau sa se deplaseze cu ajutorul unor mijloace de transport.

Este distractiv si relaxant. Daca te plimbi cu prietenii sau cu familia, poti discuta liber cu ei, asadar, comunicarea in aer liber fiind una benefica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*