Hrana zilnica. Propuneri informative

Insistam asupra faptului ca alimentele trebuie sa fie consumate in starea lor naturala, cat mai aproape de starea lor naturala sau preparate cat mai putin.


Alimente recomandabile pentru micul dejun:

– lapte, iaurt, branzeturi, oua fierte moi, salata de fructe, cereale si miere, ceai de fructe, cafea (infuzata), ceai negru, ceai verde, masline, mieji de nuca, seminte de floarea soarelui, de dovleac, alune, fistic, stafide, cereale integrale macinate, fierte in apa sau in lapte, miere, dovleac copt.

Alimente recomandabile pentru masa de pranz:

-supe si ciorbe de zarzavaturi, supe si ciorbe cu carne sau peste, peste proaspat la gratar sau la cuptor, carne proaspata la gratar sau la cuptor, salate de cruditati, salata verde, morcovi, telina, rosii, andive, varza cruda, ceapa, usturoi, hrean, leustean, marar, patrunjel, asmatuchi, cimbru, tarhon, gulii, ridiche, untisor, papadie, spanac, urzici, ardei, castraveti, praz, legume: linte, mazare, fasole, bob, tratate termic, orez fiert, cartofi copti la cuptor sau fierti in coaja, conopida fiarta, arpacas de orz fiert, linte, fasole, bob, mazare fiarta, condimente blande, sare gema (grunjoasa), ulei presat la rece, unt, fructe, salate din zarzavaturi si legume tratate termic: sfecla, conopida, vinete, cartofi, fasole verde; muraturi in saramura sau otet natural.

Alimente recomandabile pentru masa de seara:

– ciuperci la gratar sau cuptor, lactate, salate de zarzavaturi, cereale fierte: orez, porumb de lapte, grau, orz, secara, hrisca, susan, mamaliga, paine integrala, fructe, un pahar de vin (nu mai mult), salata de vinete, conopida (de preferat fiarta in aburi), cartofi copti, ulei presat la rece, miere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*