Cum sa evitam insomnia

Insomnia este o tulburare a somnului, care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume

Atunci cand nu putem dormi cel puțin o zi pe saptamana pentru o perioada de circa trei saptamani este vorba despre insomnie acuta. Daca durează mai mult de o luna vorbim despre insomnie cronica. Insomnia este o tulburare a somnului care apare datorita imposibilitatii de a dormi sau de mentine somnul.

Unul dintre factorii principali ai insomniei, atunci cand nu este vorba de o problema de sanatate, este stresul. Primele complicatii ale insomniei se manifesta pe termen scurt: oboseala pe timpul zilei, lipsa concentrarii si a atentiei, chiar tulburari de memorie. Pe termen lung, sunt afectate funcția cardiaca, sistemul endocrin si in final sanatatea intregului organism.

Medicul neurolog recomanda ca atunci cand ne pregatim de somn sa pregatim un mediu propice, respectiv lumina scazuta, sau intuneric, clima cat mai buna, reducerea zgomotelor si un pat confortabil. De asemenea, este indicat ca inainte de a merge la somn, cu doua ore inainte sa nu mai mancam si sa nu mai facem exercitii fizice.

Dacă tulburarea este mai grava atunci medicul va recomanda si un tratament medicamentos. Medicul neurolog mai specifica ca ceaiurile ajuta la remedierea insomniei.

De asemenea, avem nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte, atrage atentia medicul.

In clasificarea internationala a tulburarilor de somn sunt peste 80 de cauze ale insomniei, care au mult peste 80 de tratamente complet dependente de diagnostic sau de cauza insomniei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*