Produse alimentare de evitat cand ai neplaceri din cauza refluxului gastroesofagian

Din punct de vedere personal, ca si consumator, de 45 ani, am diminuat treptat cantitatea acestor produse alimentare si am scapat de disconfortul refluxului gastroesofagian. Iata sase produse, care m-au afectat in timp, datorita unui consum mare, zilnic si la ore nepotrivite:

– Sucurile acidulate. Cred ca foarte multe persoane considera ca nu este nicio problema sa bea sucuri acidulate in orice moment, dar realitatea este ca aceste bauturi vor inrautati balonarea daca sunt consumate pe stomacul gol. Cred ca sucul acidulat a fost identificat drept element care provoaca o aciditate crescuta la nivelul stomacului, care creste riscul de cancer de esofag. Bautura carbogazoasa poat distruge intreg sistemul digestiv daca nu sunt consumate dupa o masa.


– Produsele de patiserie care contin drojdie. De multe ori, nu ai timp sa prepari micul dejun dimineata si te duci grabit spre locul de munca, gandindu-te la produsele de patiserie pe care le vei cumpara pe drum. Daca este vorba despre cornulete sau alte variante de aluat care contin drojdie sa stii ca nu-i faci o favoare stomacului tau. Drojdia irita sistemul digestiv si poate cauza senzatia de arsura sau de abundenta.


Felurile de mâncare picante. Putem confirmaca aceste preparate sunt utile pentru a stimula metabolismul si a accelera ritmul de ardere a grasimilor nu sunt deloc potrivite cand vrei sa-ti începi ziua cu multa energie. Vor irita stomacul si vor creste aciditatea, inlesnind mai repede crampele și balonarea. Au un gust foarte intens si pot declansa inclusiv indigestia. Este bine sa avem grija in mod special la orice preparat care contine usturoi, ghimbir sau ardei iute.


Dulciurile. Zaharul este foarte usor de digerat, dar de indata ce intra in circulatie este posibil sa intervina o reactie negativa daca organismul nu are suficienta insulina pentru a mentine glicemia stabila. Este indicat sa nu manaci prajituri, felii de tort, briose, inghetata sau biscuiti cu multa crema dimineata devreme pentru ca vei favoriza afectiunile oculare si vei neutraliza alimentele alcaline pe care le vei consuma in restul zilei.


– Iaurtul. Acest produs lactat contine acid lactic si bacterii benefice, dar nu iti va fi deloc de folos daca alegi o portie de iaurt pe stomacul gol. Nivelul ridicat de acid din stomac va anula efectul iaurtului, eliminand bacteriile utile. Bine ar fi sa consumi iaurtul sub forma de gustare, la doua ore dupa o masa principala.


– Rosiile (tomate). Aceste plante de cultura sunt bogate in vitamina C, dar nu este bine sa le mananci la inceputul zilei. Acidul tanic din componenta lor creste productia de acid de la nivelul stomacului si poate cauza disconfort gastric pentru persoanele care au fost diagnosticate cu ulcer sau reflux gastroesofagian. Este indicat sa eviti si lamaile sau portocalele la micul dejun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

You may have missed