Fii activ si mergi pe jos

,,Toate gandurile cu adevarat grozave apar in timpul mersului”, scria cel mai important filozof al sec al XIX-lea, Friedrich Wilhelm Nietzsche.

Asociatia Internationala a Sportului pentru Toti (TAFISA), a fost formata oficial in anul 1991 si a avut initiativa promovarii Zilei Mondiala a mersului pe jos, care este sarbatorita in fiecare an la sfarsitul primei saptamani din luna octombrie. Prin acest proiect, se promoveaza sanatatea prin miscare de peste 28 de ani, eveniment care activeaza milioane de oameni din multe tari ale lumii.

Iata cateva din beneficiile mersului pe jos:

Iti limpezeste mintea. Mersul te va ajuta sa te calmezi si sa gandesti intr-un mod eficient si constructiv. Cand ai de luat o decizie grea sau de rezolvat o dilema, nu trage concluziile stand pe scaun, ci mergand. Putina miscare in aer liber e tot ce-ti trebuie pentru a te elibera de presiunea problemelor de zi cu zi.

Intareste inima. Mergand des pe jos, iti ajuti inima sa devina puternica, pentru ca toti muschii din corp profita de pe urma unei circulatii a sangelui imbunatatite, iar inima este si ea un muschi. Efortul depus nu este unul exagerat, deci nici cardiacii nu trebuie sa se fereasca de aceasta activitate si sa pice astfel in capcana sedentarismului.

Imbunatateste respiratia. Activitatea pulmonara are si ea de castigat de pe urma mersului pe jos pentru ca, in timpul acestui tip de efort fizic, respiri adanc si corect, aportul de oxigen in organism crescand. Respiratia profunda duce la o oxigenare buna a tuturor celulelor din corp si la cresterea imunitatii.

Se intaresc oasele. Prin mersul pe jos regulat se pot evita fracturile, tasarea coloanei vertebrale si osteoporoza.

Scade colesterolul. Dupa cum spun specialistii, colesterolul este de două feluri: „Bun (HDL) si rau (LDL)”. Cel rau ingroasa vasele de sange, provocand astfel probleme cardiace, dar si de alta natura, afectand in general sanatatea organismului. Mersul in general este o activitate aerobica de intensitate moderata ce poate creste nivelul colesterolului bun si sa-l micsoreze pe al colesterolului rau. Zilnic, se recomanda cel putin o jumatate de ora de mers in pas alert.

Te ajuta sa slabesti. O repriză de mers la intensitate moderata (nu in pas de plimbare) arde grasimile si tonifica musculatura, stimuland metabolismul. Intr-o ora de mers alert, faci cam 10.000 de pasi si arzi intre 300 si 500 kcal. O ciocolata are cam 450 kcal, deci iata cum poti evita in mod eficient depunerea rasfatului dulce pe abdomen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*