Stiati, Ca…? Importanta Legumele

Majoritatea legumelor au putine grasimi si un nivel scazut de colesterol. Multe legume sunt surprinzator de bogate in calciu, care intareste oasele si dintii si scade tensiunea arteriala si riscul de a face cancer colorectal.

Ridichiile neagre, datorita continutului ridicat de fibre și de apa, sunt ideale in curele de slabire, intrucat potolesc foamea fara sa furnizeze o cantitate prea mare de calorii. 100 de grame de ridichi au doar 16 calorii, ceea ce inseamna ca pot fi consumate intr-o cantitate oricat de mare, fara teama de ingrasare. Ridichiile neagre conțin o mulțime de vitamine și saruri minerale. Radacina de ridiche neagra contine apa, vitamine(A, B și C), fibre, tocoferol, minerale(zinc, fier, calciu, sodiu), proteine, rofanol, substante sulfuroase și altele. Este o legumă medicament, bogata în fibre, dar saraca în calorii. Ridichiile neagre contin o substanta care ajuta la reglarea secretiei glandelor tiroide. Persoanele care sufera de hipertiroidism, se pot trata cu aceasta leguma pentru reglarea excesului de hormoni tiroidieni. Ridichiile neagre sunt excelente pentru par si piele, detoxifiant excelent si afrodiziac de exceptie.

-Morcovii, sunt perfecti pentru nenumarate preparate, salate, dar pot fi mancati si ca o gustare sanatoasa. Aceste legume conțin un nivel ridicat de beta-caroten, care se transformă în vitamina A în organism. Morcovii contin 12 grame de carbohidrati si 4 grame de fibre. Dar important de retinut este faptul ca morcovii contin 26 de pesticide. Dintre cele 26 de pesticide, 8 pot provoca aparitia cancerului, 16 interfereaza cu hormonii din organism, 3 provoaca probleme nervoase si 7 provoaca probleme de reproducere sau dezvoltare.

-Ardeii grasi, rosii si dulci sunt ardeii grasi verzi maturi. Ardeii grasi rosii, portocalii si galbeni sunt mai dulci in comparatie cu gustul amarui al celui verde. Ardeii sunt o sursa excelenta de antioxidanti, de vitamina C si vitamina A, continand aproximativ 290% vitamina C din doza zilnica recomandata si 105% din doza zilnica recomandata de vitamina A. Fibrele, licopenul si B6 sunt alte componente benefice pe care le contine.

-Ardeiul iute. Cel mai mare producator, consumator si exportator este India. Ardeii iuti, sunt bogati in cativa nutrienti extrem de importanti, cum ar fi vitamina C (prima oara a fost extrasa din ardeiul iute), vitamina A, vitamina E, vitaminele B2 şi B3. In functie de culoare, compozitia chimica si proprietatile ardeilor pot diferi. Cei verzi, de pilda, sunt mai bogati in vitamina K, care ajuta la cicatrizarea mai rapida a ranilor si previne cancerul; ardeii iuti galbeni contin cantitati mai mari de vitamina A, care intareste membrana celulara, prevenind astfel infectiile; ardeii iuti rosii sau cu nuante de portocaliu sunt bogati in licopen, o substanta anticancerigena si cu efecte de reintinerire, prezenta si in tomate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*