Stiati, ca …? Din lumea legumelor …

Leguminoasele, sunt bogate in fibre, necesare pentru organismul uman, in special pentru a-si desfasura activitatile digestive si nu numai.

Usturoiul, este cunoscut și apreciat din vechime pentru calitățile lui tonice și de distrugere a microbilor. Combate anemia și ajută la digestie. Este antihipertensiv și antiaterosclerotic. Pentru combaterea tuturor acestor boli, precum și împotriva anemiei se recomandă să se consume 2-4 căței zilnic.

– Țelina, este excelentă în combatearea anemiilor, precum și a altor boli. Ea conține din abundență potasiu, calciu, magneziu, cupru, iod și sodiu. Celuloza și pectina din plantă influențează tractul digestiv, prevenind constipația. Se recomandă să se consume zilnic, crudă sub formă de salată.

– Spanacul, este alimentul ideal primăvara: 100 grame de spanac conțin 98 mg calciu, 73 mg fosfor, 112 mg clorură de sodiu și 40-50 mg fier ușor asimilabil. Este foarte bogat în vitamina C. Se recomandă zilnic salata de spanac crud, pentru revitalizarea celulelor, combaterea asteniei și a anemiei.

– Varza, este un aliment nelipsit din orice gospodărie, dar nu toate gospodinele știu ce efecte tămăduitoare are. În primul rând este foarte bogată în vitaminele B1, B2, C, caroten și alte. Sucul de varză crudă se administrează pentru combaterea viermilor intestinali. Foile de varză macerate în ceai de mușețel se aplică peste furuncule și sunt calmante și în nevralgii, dureri lombare etc.

– Ardeii copți, nu se curăță sub apă pentru că își pierd din vitamine și din valoarea nutritivă. Se pun într-un vas acoperit împreună cu o mână de sare, până ce se răcesc. Când se curăță, se umezesc doar degetele cu apă.

– Orezul, este un aliment cu o mare valoare energetică pentru organism: 60 grame de orez crud aduc 212 calorii, apropae egal ca valoare cu pastele făinoase, care aduc 225 de calorii la 60 grame consumate. Se stie ca acesta se absoarbe rapid în intestin și din această cauză se recomandă bolnavilor de enterită. Este bine să se consume cu legume și fructe proaspete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*