Stiati, ca … ? Acidul folic

In incercarea de a preveni deficienta de vitamina B9 in randul populatiei, in anul 1998 guvernele tarilor America si Canada au implementat o legislatie care prevede adaugarea de acid folic in paine, faina, orez, paste si alte produse din cereale?

– Administrat ca supliment, acidul folic este folosit pentru a trata deficienta de acid folic din organism si anumite tipuri de anemie, cum este scaderea majora a nivelul de globule rosii din sange. Acidul folic este esential si in cazul femeilor care sunt insarcinate sau doresc sa ramana insarcinate, deoarece ajuta la prevenirea avortului spontan si a malformatiilor congenitale majore ce pot aparea la fat (defectele de tub neuronal, spina bifida si anencefalia). Acidul folic a fost studiat si testat si pentru alte probleme de sanatate precum dureri de nervi in diabet, boli de inima, dementa si alte afectiuni des intalnite.

– Acidul folic joaca un rol important in protejarea sanatatii mentale si emotionale. De asemenea, acest nutrient stimuleaza substantele chimice de la nivelul creierului care sunt responsabile pentru aparitia starii de bine si, in plus, creste productia de dopamina, serotonina si norepinefrina. De aceea, de multe ori acidul folic este adaugat pe lista tratamentelor antidepresive.

– Acidul folic are proprietati antioxidante, care contribuie la eliminarea toxinelor din organism, acumulate in exces. Așadar, consuma cat mai multe alimente bogate in folati si nu lua acid folic fara recomandarea medicului, intrucat acidul folic in doze mari duce la uscarea pielii si la aparitia cosurilor.

– Mai multe studii arata ca un deficit de acid folic poate duce la caderea si subtierea parului. Vitamina B9, cat si alte vitamine din complexul B sunt esentiale pentru un par sanatos si frumos. Acidul folic joaca un rol important in cresterea tesuturilor si celulelor din par, unghii, piele si organe. Pentru a avea un par sanatos, plin de volum, include in dieta ta fructe precum portocale si papaya, fasole uscata, spanac, sparanghel, anghinare.

– Acid folic contribuie la functionarea optima a aparatului cardiovascular prin mentinerea unui nivel scazut de homocisteina, substanta prezenta in organismul uman care favorizeaza ingustarea, respectiv rigidizarea arterelor si formarea cheagurilor de sange, conditii care duc la boli de inima.

– Legumele de culoare verde sunt o buna sursa de acid folic. Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acidului folic din compozitia acestor legume, ai grija sa nu le gatesti in exces, intrucat nivelul acidului folic scade considerabil cand este expus la o temperatura ridicata. Următoarele alimente sunt surse importante de acid folic: sparanghelul, soia verde, drojdia, brocoli, anghinarea, varza de Bruxelles, varza, conopida, galbenusul, lintea, salata verde, ficatul si rinichii de vita, fructele in special papaya, portocalele si kiwi, laptele, pastarnacul, spanacul, semintele de floarea-soarelului, painea integrala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*