Sforaitul, Inamicul Din Dormitor Al Barbatilor Si Femeilor

Acesta este un domeniu cu care cu totii avem o anumita familiaritate. Fie ca partenerul nostru sforaitor este trezit noaptea sau ne spune ca suntem noi insine autorul, sforaitul ne afecteaza somnul intr-un fel pe parcursul vietii. Sforaitul este frustrant si perturbator, poate duce la un somn fragmentat, poate crea probleme in relatia de cuplu si chiar probleme de auz (sforaitul poate varia in sunet de la 50 pana la 100 de decibeli.

Iata care sunt cauzele sforaitului:

– Un pasaj nazal (nara stanga sau nara dreapta) blocat face respiratia grea. Aceasta duce la formarea unui vid in gat care duce la sforait.

– Sforaitul este observat mai ales la varsta mijlocie sau mai mare atunci cand muschii gatului se constrang ducand la blocarea cailor respiratorii.

– Oamenii care sunt grasi sunt mai predispusi la sforait. Tesuturile grase favorizeaza sforaitul.

– Postura in care dormim provoaca, de asemenea, sforaitul. Daca dormiti pe spate, muschii gatului se relaxeaza, ceea ce blocheaza trecerea aerului si provoaca sforaitul.

– Stiti ca un barbat este mai predispus la sforait decat o femeie, deoarece pasajul aerian al unui barbat este mai restrans?

– Utilizarea excesiva de alcool, tigari si mai multe medicamente, inclusiv medicamente duce la relaxarea muschilor corpului si, prin urmare, la sforait.

Metode de a opri sforaitul:

– Este foarte vital sa pastrezi curat pasajul nazal (narile) pentru a scapa de obiceiul sforaitului. Nu uitati sa va suflati nasul in mod regulat. Acumularile de mizerie sau mucus in nas ingreuneaza trecerea aerului, provocand sforaitul.

– A fi supraponderal este unul dintre motivele principale pentru sforait. Pastreaza-ti greutatea. Reducerea țesuturilor grase din gat va reduce sforaitul intr-o mare masura. Prin urmare, faceti miscare si incercati sa mentineti kilogramele sub control.

– Daca sforai poti incerca sa dormi fara perna timp de cateva zile pentru a verifica daca sforaitul se reduce. Vezi daca muschii gatului tau sunt relaxati atunci cand stai culcat.

– Fumul de tigari blocheaza trecerea aerului si provoaca, de asemenea, tulburari la nivelul gatului si membranelor nasului ceea ce induce sforaitul. Astfel, renuntarea la fumat poate ajuta foarte mult la reducerea sforaitului.

– Aerul uscat nu este bun pentru cei care sforaie. Afecteaza membranele nasului si gatului astfel incat sa provoace sforaitul. Prin urmare, daca aerul din jur este uscat, folositi un umidificator.

– Puteti, de asemenea, folosi benzi nazale si spray-uri pentru a opri sforaitul. Picaturile trebuie utilizate in timpul culcarii pentru a curata pasajele de aer (bineinteles, dupa ce consultati un medic, specialist ORL).

-Pentru cei care au probleme grave de sforait, pot apela la proceduri chirurgicale precum Uvulopalatofaringianoplastia, Tonsillectomia, Palatoplastia ablatiei termice si Adenoidectomia, care indeparteaza tesuturile suplimentare in pasajul nazal si induc fluxul liber de aer.

– Optati pentru dispozitive precum aparate dentare si orale si pozitionari ale maxilarului inferior. Acestea ajuta la aducerea limbii si a maxilarului inferior inainte, atunci cand dormiti, contribuind astfel la respiratia libera.

Respectati aceste moduri si opriți obisnuitul sforait.

O noapte buna de somn!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

You may have missed