Fulgii de Porumb – Cateva Beneficii

Fulgii de porumb, au o istorie care dateaza inca de la sfarsitul anilor 1800. Fie ii intrebuintam la pregatirea unui mic dejun rapid si delicios sau ca substituent al pesmetului. In modul de preparare, porumbul macinat se imbina cu aroma inconfundabila de malt si anumite cantitati precise de zahar.

Se cunoaste faptul ca atunci cand sunt consumati, fulgii de porumb contribuie la cresterea rezistentei organismului printr-un aport semnificativ de vitamine si minerale adaugate. Un efect asemanator este conferit si de celelalte substante nutritive din cadrul fulgilor de porumb. Atat fierul, cat si vitamina B12 sau tiamina ajuta la pastrarea energiei si imbunatatesc functiile cognitive. Iata mai jos, evidentiate cateva din beneficiile fulgilor de porumb:

-Sanatatea nervoasa si functia cognitiva sunt asigurate de substanta cunoscuta sub numele de tiamina. Aceasta are si rolul de a accelera metabolismul carbohidratilor. Alaturi de niacin, cele doua sunt constituentii vitaminei B care se regasesc in porumb. In lipsa niacinului, organismul este expus la boala Pellagra. Fulgii de porumb sunt recomandati in consumul zilnic al femeilor insarcinate. Acestia contin un procent mare de folat, recunoscut pentru cresterea celulelor, a tesuturilor si a rolului esential pe care il are in sinteza ADN.

-Cercetatorii de la Universitatea Cornell (New York) au remarcat continutul bogat de antioxidanti din interiorul porumbului. Acestia combat radicalii liberi care, in timp, cauzeaza cancerul, in masura in care porumbul are o cantitate mare de antioxidanti utilizabili. In cercetarile ulterioare, s-a dovedit ca acestia reduc variate forme de cancer foarte periculoase, orientandu-se doar asupra celulelor bolnave si neafectandu-le pe cele sanatoase.

-Acidul pantotenic din porumb este esential pentru carbohidrati si proteine. Asa se face ca un mic dejun cu lapte si fulgi de porumb imbunatateste semnificativ continutul de proteine din organism. Pe langa repararea tesuturilor, proteinele au rolul de a spori imunitatea si de a echilibra nivelul de enzime si hormoni. Pentru un aport si mai mare de proteine, poti imbogati micul dejun cu miere, nuci si cu presararea de seminte.

– Potrivit unui studiu pe un esantion format din 13.368 de barbati, consumul zilnic de cereale reduce riscul aparitiei hipertensiunii arteriale cu pana la 20%. Uleiul de porumb imbunatateste simtitor sanatatea inimii. Acesta este recunoscut pentru efectul sau anti-aterogen in raport cu nivelul colesterolului, prevenind aparitia variatelor boli cardiovasculare. Din punct de vedere chimic, combinatia de acizi grasi din interiorul uleiul de porumb este aproximativ optima. Astfel, acizii grasi omega-3 pot pastra HDL (colesterol bun), eliminand LDL (colesterol rau). Atat riscul de aparitie a infarctului miocardic, accidentelor vasculare cerebrale, cat si sansele de infundare a arterelor scad vertiginos.

– Datorita carotenoidului numit beta-cryptoxantin regasit in porumb, sanatatea plamanilor este imbunatatita si este prevenit cancerul pulmonar.

– Multumita luteinei din interior, fulgii de porumb asigura un nivel ridicat al sanatatii ochilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*