Beneficiile Spanacului

Spanacul (Spinacia oleracea), contine o substanta numita saponina, care faciliteaza absorbtia fierului si iodului din continut, dovedind astfel o eficienta ridicata in lupta cu anemia la copii, astenici sau in cazul femeilor cu o menstruatie puternica.

Spanacul este o sursa bogata de minerale si vitamine. Este recomandat sa il consumam regulat, iar primavara sa profitam de spanacul proaspat. De asemenea, spanacul are un conținut ridicat de acid folic (vitamina B9) și vitamina B12, subtante care ajută la creșterea numărului de globule roșii în sânge. Alte săruri minerale constituente sunt calciu, magneziu, zinc, fosfor, potasiu și sodiu, iar printre vitamine se mai numără vitamina A, B2, B6, C, E și K. În plus, mai conține clorofila, beta-caroten și luteina.

Iata multiplele beneficii:

– Intareste sistemul imunitar, lupta cu anemia si astenia fizica sau nervoasa, prin continutul de fier, saponina, acid folic si vitamina B12,

– Beta-carotenul si luteina din compozitie duc la imbunatirea vederii,

– Continutul de minerale din spanac ajuta la remineralizarea organismului si regleaza tensiunea arteriala, contribuind la tonifierea miocardului si la stimularea activitatii inimii. De asemenea, scade nivelul colesterolului. Este recomandat astfel pentru cu afectiuni cardiace si hipertensiune arteriala,

– Este o sursa importanta de vitamina K, compus care ajuta la absorbia calciului in oase, iar in combinatie cu minerale precum zincul si fosforul poate preveni osteoporoza, intarind oasele,

– Datorita continutului de saponina, consumul frecvent de spanac va ajuta la regenerarea si curatirea sistemului digestiv, avand efect laxativ,

– Stimuleaza secretiile gastrice si biliare,

– S-a dovedit ca un consum frecvent de spanac scade riscul de cancer de san si de colon, precum si riscul de diabet datorita continutului de magneziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*