Noua Ordine Mondiala Dupa Razboiul Rece. Teoriile Conspiratiei – Episodul 2

Televangelistul american Pat Robertson, cu cartea sa cea mai vanduta din anul 1991 Noua Ordine Mondiala, a devenit cel mai de seama diseminator crestin al teoriilor conspiratiei despre istoria americana recenta.

El descrie un scenariu in care Wall Street, sistemul de rezerve federale, Consiliul pentru relatii externe, Grupul Bilderberg si Comisia trilaterala controleaza fluxul evenimentelor din culise, dand in voie oameni in mod constant si ascuns in directia guvernului mondial pentru Antichrist.

S-a observat ca, de-a lungul anilor ’90, limbajul de galvanizare folosit de teoreticieni ai conspiratiei precum Linda Thompson, Mark Koernke si Robert K. Spear a dus la militanta si la ascensiunea miscarii militiei. Ideologia antiguvernamentala a miscarii militiene a fost (si este) raspandita prin discursuri la mitinguri si intalniri, carți si videoclipuri vandute la emisiuni de arme, radio cu unde scurte si prin satelit, retele de fax si tablouri informative. S-a sustinut ca in timpul noptii, emisiunile de radio AM si continutul viral propagandistic pe internet au contribuit cel mai eficient la raspunsuri mai extremiste la amenintarea perceputa de Noua Ordine Mondiala. Aceasta a dus la cresterea substantiala a conspirationismului din Noua Ordine Mondiala, cu ajutorul caruia s-a gasit in mod retroactiv in literatura apolitica anterioara a numerosi asasinologi Kennedy, ufologi, teoreticieni a terenurilor si – partial inspirati de temerile care inconjoara „panica satanica”. De la mijlocul anilor ’90, apelul amorf al acestor subculturi a transmis conspiracismul Noii Ordini Mondiale catre o audienta mai mare de cautatori de cunostinte stigmatizate, cu caracteristica comuna a deziluziei eficacitatii politice.

De la mijlocul anilor 1990 pana la inceputul anilor 2000, emisiuni de televiziune si filme conspirative de la Hollywood au jucat, de asemenea, un rol in introducerea unei audiente generale la diverse teorii ezoterice si esoterice legate de conspiracismul Noua Ordine Mondiala – care pana la acel moment s-a dezvoltat pentru a include elicoptere negre. , „Tabere de concentrare” FEMA, etc. – teorii care s-au limitat timp de zeci de ani la subculturi in mare parte din dreapta. Seriile de televiziune din 1993-2002 The X-Files, The 1997 Conspiracy Theory film si filmul din 1998 The X-Files: Fight the Future sunt adesea citate ca exemple notabile. Channel Hannity ca „teoreticienii conspiratiei aveau dreptate”. Grupurile progresiste de supraveghere a mass-media au criticat in mod repetat Fox News in general, iar avizul sau acum defunct il arata in special pe Glenn Beck, pentru ca nu numai ca a diseminat teoriile conspiratiei Noii Ordini Mondiale in randul publicului larg, dar, de asemenea, a agitat asa-numitul extremism „lup singuratic”, in special din dreapta radicala.

In anul 2009, regizorii americani de film Luke Meyer si Andrew Neel au lansat Noua Ordine Mondiala, un film documentar apreciat de critica, care exploreaza lumea teoreticienilor conspiratiei – cum ar fi gazda americana Alex Jones – care expune constant si se opun cu vigoare a ceea ce ei percep ca un nou in curs de dezvoltare, Ordinul Mondial. Difuzarea si popularitatea crescanda a teoriilor conspirationale a creat, de asemenea, o alianta intre agitatorii de dreapta si rapperii de stanga ai muzicii hip hop (cum ar fi KRS-One, profesorul Griff de la Public Enemy si Immortal Technique), care ilustreaza modul in care conspiracismul anti-elitist poate creeaza aliati politici improbabili in eforturile de a se opune unui sistem politic.

Teoriile conspiratiei. Exista numeroase teorii ale conspiratiei sistemice prin care este privit conceptul unei Noi Ordini Mondiale. Urmatoarea este o lista a celor mai importante in ordine cronologica aproximativ.

Incepand cu secolul al XIX-lea, multi escatologi crestini milenari apocaliptici, incepand cu John Nelson Darby, au prezis o conspiratie globalista pentru a impune o structura tiranica a Noii Ordini Mondiale, ca implinire a profetiilor despre „timpul final” din Biblie, in special in Carte. Din Ezechiel, Cartea lui Daniel, discursul despre Olivet gasit in Evangheliile sinoptice si Cartea Apocalipsei. Acestia sustin ca oamenii care au facut o intelegere cu Diavolul pentru a castiga bogatie si putere au devenit pioni intr-un joc de sah supranatural pentru a muta umanitatea in a accepta un guvern mondial utopic care se sprijina pe fundamentele spirituale ale unei religii mondiale sincretic-mesianice, care va mai tarziu se va revela a fi un imperiu mondial distopic, care impune cultul imperial al unei „Trinitati nelegiuite” a Satanei, antihristului si falsului profet. In multe teorii ale conspiratiei crestine contemporane, Profetul Fals va fi fie ultimul papa al Bisericii Catolice (ingrijit si instalat de o Alta Era sau conspiratie iezuita), un guru al miscarii Noua Era, sau chiar liderul unei elite crestine fundamentaliste organizatie precum Fellowship, in timp ce Anticristul va fi fie presedintele Uniunii Europene, secretarul general al Natiunilor Unite, fie chiar califul unui stat pan-islamic.

Unele dintre cele mai vocale critici ale teoriilor conspiratiei din timpul sfarsitului provin din interiorul crestinismului. In anul 1993, istoricul Bruce Barron a scris o mustrare severa a conspirationismului crestin apocaliptic in Jurnalul de Cercetari Crestine, cand a examinat cartea lui Robertson din Noua Ordine Mondiala din anul 1991. O alta critica poate fi găsita in cartea istoricului Gregory S. Camp din 1997, Selling Fear: Teoriile Conspiratiei si Paranoia timpurilor finale. Savantul de studii religioase Richard T. Hughes sustine ca retorica „Noua Ordine Mondiala” libeleaza credinta crestina, deoarece „Noua Ordine Mondiala”, asa cum este definita de teoreticienii conspiratiei crestine, nu are nicio baza in Biblie. Mai mult, el sustine ca nu numai ca aceasta idee este biblica, ci este pozitiv anti-biblica si fundamental anti-crestina, deoarece prin interpretarea gresita a pasajelor cheie din Cartea Apocalipsei, transforma un mesaj reconfortant despre venirea Imparatiei lui Dumnezeu intr-una de frica, panica si disperare in fata unui guvern presupus care se apropie de o lume. Crestinii progresisti, cum ar fi predicatorul-teologul Peter J. Gomes, avertizeaza fundamentalistii crestini ca un „spirit al fricii” poate denatura scriptura si istoria prin combinarea periculoasa a literalismului biblic, a programelor apocaliptice, a demonizarii si a prejudecatilor opresive, in timp ce Tabara avertizeaza cu privire la „pericolul foarte real ca crestinii ar putea ridica niste bagaje spirituale in plus”, prin imbratisarea credibila a teoriilor conspiratiei. Prin urmare, ei cheama crestinii care se dedau conspirationismului sa se pocaiasca.

-VA URMA-

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

You may have missed