Meditatia trataka pe flacara lumanarii

Meditatia, se refera la un cumul de practici mentale care au rolul de a sustine detensionarea, formarea unei forte launtrice esentiale evoluate si cresterea marinimiei, a sentimentului de iubire, toleranta, generozitate si iertare.

Inainte de a aprinde lumanarea, se pregateste spatiul unde ne vom concentra. Stingem luminile sau, eventual tragem jaluzelele. Meditatia se face mult mai usor intr-o camera nu foarte luminoasa, deoarece asa putem evita durerile de ochi, asa ca este bine ca in camera in care se mediteaza sa fie putina lumina si o temperatura potrivita.

Incepem prin a aprinde lumanarea dupa care o pozitionam la nivelul ochiului, sau putin dedesubt (deci in fata ochiului sinu va grabiti).Nu este o problema daca o sa privim putin in jos la lumanare, insa este bine sa avem grija sa nu ne aplecam prea mult capul si sa nu alunecam. De asemenea, este important sa mentinem o postura cat mai dreapta si naturala. Putem alege scaunul potrivit si favorit, sau putem si cu picioarele incrucisate pe podea si bineinteles trebuie sa avem in vedere sa asezam lumanarea la cel putin 50-60 de centimetri distanta fata de noi, sau lumina ei va fi prea puternica.

In secundele urmatoare pur si simplu privim flacara si astfel ii permitem imaginii flacarii sa ne ocupe mintea. La inceput, mintea probabil ca va pleca in alte locuri si ochii vor rezista cu greu incercarii de a-i mentine nemiscați. Este normal, in timp ne va veni din ce in ce mai usor, pe masura ce progresam cu concentratia privirii (Trataka), asa ca nu trebuie sa ne facem griji pentru aceste lucruri, mai ales daca le experimentam.

Se poate intâmpla sa ne lacrimeze ochii. Din nou, este normal si de obicei acest efect dispare repede. Un mod foarte eficient de a face meditatia cu lumanarea, mai profund este sa ne imaginam ca respiram lumina lumanarii. Nu trebuie sa facem un exercitiu complex de vizualizare pentru asta, ci pur si simplu, cu ochii atintiti pe flacara, lasam ritmul natural al respiratiei sa ne umple constiinta.

In mod natural vom simti ca lumina lumanarii intra si iese din noi curgand odata cu respiratia. Simtim cum puritatea si claritatea ne umple corpul si mintea pe masura ce suntem absorbiti in starea de concentratie. Este bine sa se practice seara mai aproape de ora de culcare, pentru a dormi mai bine. La incepatori, aceasta practica se recomanda sa se faca 3 serii a cate 3 minute, privirea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*