Este eficientă paza și protecția elevilor în școlile românești?

Își fac paznicii treaba?

În România, oportunitatea pazei a fost demonstrată în repetate rânduri de numeroasele conflicte

produse de personaje care în mod normal nu ar fi trebuit să aibă acces în unitățile de invățământ,

dar și de ieșirile violente ale elevilor-problemă, insă existența pazei formal nu incălzește pe

nimeni, banii plătiți de aproape toții părinții pentru firmele de pază sunt pentru siguranța copilului,

nicidecum pentru a asigura locul de muncă al vreunuia care se vrea agent de pază și se preface că-

și face treaba.

Ce politică au alte țari, vizavi de siguranța elevilor in școli:

În Japonia, elevii au cartele de identificare care sunt conectate la un sistem electronic. În

momentul când a introdus cartela,”calculatorul” trimite un SMS părintelui că acesta să știe că

odrasla sa a ajuns la școală. Același lucru se întâmplă și la plecare.

În Marea Britanie, o mare parte a școlilor britanice au împrumutat și ele sistemul japonez.

În Statele Unite ale Americii, fiecare elev are o cartela de identificare pe care o folosește nu

numai la intrarea în școală, ci și pentru a-și comanda mâncarea și pentru a folosi Internetul.

În Italia, nici un străin nu are acces în școală. Chiar și părinții își asteapa copiii la poartă. Nici

măcar rudele apropiate nu pot învoi sau luă copiii de la școală în locul părinților.

În Belgia, Luxemburg, Spania, nu există măsuri speciale în școli, însă poliția patrulează regulat,

iar dacă este sesizată intervine prompt.

În Germania, elevii participă la programe pentru prevenirea unor incidente împreună cu poliția.

La acestea participă psihologi și asistenți sociali. Controlul de siguranță al incintei școlii este

efectuat de administrator, care este în legătură permanentă cu poliția.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

You may have missed